Home Top Ad

}

SHAH ALAM 25 April - Pelawak dan pelakon popular, Saiful Apek hari ini didenda RM2,500 oleh Mahkamah Tinggi di sini kerana men...

Saiful Apek Dipenjara 5 Tahun kerana Dadah?



SHAH ALAM 25 April - Pelawak dan pelakon popular, Saiful Apek hari ini didenda RM2,500 oleh Mahkamah Tinggi di sini kerana mengambil dadah jenis kanabis, empat tahun lalu.


Saiful Apek atau nama sebenarnya Mohd. Saifulazam Mohamed Yusoff (gambar), 45, dijatuhi hukuman itu setelah Hakim Datuk Nurchaya Arshad mendapati dia bersalah atas tuduhan itu sekali gus mengetepikan keputusan Mahkamah Majistret Petaling Jaya yang melepas dan membebaskannya sebelum ini.
Mahkamah turut menjatuhkan hukuman yang sama terhadap tiga lagi tertuduh, Shah Zainatul Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 30, Shaiful Baharom, 26, dan Noremy Mohamad, 30, yang merupakan pekerja di syarikat milik Saiful Apek, Gitu-Gitu Production.
Sekiranya gagal membayar denda, kesemua tertuduh diperintah menjalani hukuman penjara enam bulan.
Hakim Nurchaya turut memerintahkan kesemua tertuduh diletakkan di bawah pengawasan selama tiga tahun.
Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Ahmad Ishrakh Saad, manakala Saiful Apek dan ketiga-tiga rakannya diwakili peguam, Zambri Idrus.
Mahkamah membuat keputusan itu setelah membenarkan rayuan pihak pendakwaan yang tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Majistret Petaling Jaya yang melepas dan membebaskan kesemua mereka daripada pertuduhan itu di akhir kes pembelaan pada 30 September tahun lalu.
Mengikut pertuduhan, mereka didakwa melakukan kesalahan tersebut di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Subang Jaya, Jalan LP 2A/1, Taman Putra Permai, Seri Kembangan di sini pada pukul 11 malam, 12 Jun 2010.

7 comments:

Sila Komen Mengenai Entry Ini !! Thanks .